تحولات لبنان و فلسطین

یک کارگردان گفت: از دلایل عدم تولید و رونق فیلم در مشهد، این است که مسئولان به فیلم‌سازان مشهدی اعتماد ندارند و از طرفی دیگر منابع مالی‌ که برای فیلم در استان هزینه می‌شود، کم است.

مسئولان به فیلم‌سازان مشهدی اعتماد ندارند

به گزارش قدس آنلاین، جواد علی‌زاده در خصوص عدم رونق و تولید فیلم‌سازی در مشهد اظهار کرد: یکی از دلایل عدم تولید فیلم در مشهد این است که مسئولان به فیلم‌سازان مشهدی اعتماد ندارند؛ ارگان‌هایی هستند که حاضرند چندین برابر هزینه کنند تا فیلم‌ساز درجه دو تهرانی را بیاورند و کار را به دست آن‌ها بسپارند؛ در نتیجه یک بخش به ارگان‌هایی مانند آستان قدس و شهرداری و ... برمی‌گردد و بخش دیگر به مسائل مالی مربوط می‌شود؛ یعنی منابع مالی‌ای که برای فیلم در استان هزینه می‌شود، کم است.  

وی در خصوص این که چرا سینمای مشهد به تنهایی و به صورت مستقل شناخته شده نیست و به نوعی در سینمای تهران حل شده، تصریح کرد: این که سینمای مشهد شناخته شده نیست، مشکل فیلم‌سازان است؛ به این دلیل فیلم‌سازان ما سراغ سوژه‌های بومی و مسائل شهر خودشان نمی‌روند. پرداختن به امام رضا(ع) در قصه‌ها، داستان‌ها و فیلم‌های ملی در کشورمان را کم و بیش می‌بینیم؛ ولی فکر می‌کنم این مشکل به این دلیل است که خود فیلم‌سازان به سراغ قصه‌های بومی و مسائل بومی نمی‌روند و به همین جهت سینمای مشهد در تهران حل شده است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر به جهت این که در مشهد کار وجود ندارد و اگر کاری هم باشد، بسیار نازل است، فیلم‌سازان، فیلم‌نامه‌نویسان و فیلم‌برداران به تهران می‌روند؛ برخی هم که در مشهد مانده‌اند، به دلیل مسائل خانوادگی و شرایطی است که دارند.

علی‌زاده عنوان کرد: به دلیل این‌که مسئولان نسبت به هنرمندان سینمایی شهر خودشان شناخت ندارند، سعی می‌کنند از هنرمندان تهرانی با هزینه بیشتر استفاده کنند، اما کیفیت کار پایین است به جهت این که هیچ وقت کارگردانان و فیلم‌برداران درجه یک در مشهد کار نمی‌کنند و برایشان مقرون به صرفه نیست. در نتیجه وقتی مسئولان در محافل هنری شرکت نمی‌کنند و کارگردان، فیلم‌بردار، تصویرگر، تدوین‌گر و نویسنده ما را نمی‌شناسند، به تهران سفارش می‌دهند.  

وی هم‌چنین در مورد این که آیا زیرساخت‌ها در مشهد برای ارتقاء سینما فراهم است یا خیر، بیان کرد: یکی ازاین زیرساخت‌ها آموزش است ولی ما مدرس خوب کم داریم؛ بخش دیگر به تولید و بخش دیگر هم به امکانات برمی‌گردد. در خصوص امکانات باید گفت که فقط یک دفتر سینمایی وجود دارد که تقریبا امکانات خوبی از لحاظ نور و وسایل حرکتی دارد که البته باز هم نیاز به سرمایه و حمایت دارد.

این کارگردان اضافه کرد: در مجموع بخش اقتصادی، بخش مسائل فنی و بخش آموزش، زیرساخت‌های ما هستند که متاسفانه در هر سه مورد مشکل داریم؛ به دلیل این که افراد به محض این که اندکی رشد می‌کنند، به تهران می‌روند، این امر طیبعی است چون در مشهد حوزه فعالیت، حوزه گسترده‌ای نیست.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.